„Spółdzielnie filmowe – AKCJA!” za kulisami

Zapraszamy za kulisy warsztatów filmowych „Spółdzielnie filmowe – AKCJA!”. Przez tydzień 14 laureatów ogólnopolskiego konkursu pracowało pod okiem profesjonalistów ze Szkoły Filmowej w Łodzi, tworząc dwa wyjątkowe spoty społeczne.
Organizatorem konkursu i warsztatów „Spółdzielnie filmowe – AKCJA!” była Fundacja Bardzo Dziki Wschód, a Grupa BPS pełniła rolę mecenasa tego projektu.
Praktyczny start w świat filmu
Uczestnicy warsztatów poznawali tajniki pracy na planie filmowym – od pisania scenariuszy, poprzez pracę z kamerą, grę aktorską, aż po reżyserię i montaż. Opiekę nad uczestnikami sprawowali eksperci ze Szkoły Filmowej w Łodzi.
Byłem pozytywnie zaskoczony, jak świetnie uczestnicy odnaleźli się w pracy nad spotami promującymi mecenasa warsztatów. Hasło „Łączy nas więcej, niż nam się wydaje" okazało się dla nich niezwykle inspirujące – zaskoczyli nas świeżym spojrzeniem i autentycznym zaangażowaniem. Widać, że reklama społeczna to gatunek, który naprawdę ich poruszył i dał mnóstwo przestrzeni do wyrażenia ważnych tematów – mówi Jan Bujnowski, reżyser i opiekun artystyczny warsztatów.
Dwa spoty o wartościach spółdzielczych
Efektem tygodniowej pracy są dwa spoty społeczne inspirowane hasłem „Łączy nas więcej, niż nam się wydaje” – znanym z kampanii Banków Spółdzielczych z Grupy BPS. Młodzi pokazali jak rozumieją to hasło i nadali mu nowego znaczenia. Wkrótce zostaną opublikowane efekty ich pracy.
Pomysł, żeby w ramach tej inicjatywy powstały reklamowe filmy społeczne pod hasłem przewodnim „Łączy nas więcej, niż nam się wydaje” przyszedł nam już na starcie tej inicjatywy. Jest to, oczywiście, hasło z naszych reklam, ale jednocześnie przesłanie, które może mieć szeroki wydźwięk, dając możliwości kreatywnej interpretacji, nie tylko w kontekście bankowości spółdzielczej – mówi Robert Szymański, Dyrektor Biura Marketingu w Banku BPS. – Uznaliśmy, że to bardzo ciekawe, jak zostanie ono przetworzone przez młodych ludzi, dla których kontekst jest zupełnie inny niż dla nas, tworzących reklamy bankowe. Patrząc na efekty widzimy, że i między pokoleniami łączy nas więcej, niż nam się wydaje – dodaje.
Grupa BPS wspiera młode talenty
Konkurs i warsztaty nie tylko promują ideę bankowości spółdzielczej, ale również wspierają rozwój młodych ludzi i ich pasje. Dały im możliwość pracy z ekspertami z branży, którzy podzielili się swoim doświadczeniem i pokazali, jak wygląda życie na planie filmowym.
Na co dzień realizujemy nasz zrzeszeniowy program edukacyjny TalentowiSKO, dlatego doskonale wiemy, jak istotne jest wspieranie młodych talentów i lokalnych inicjatyw. Dzięki temu projektowi mogliśmy nie tylko pracować z młodzieżą, ale także pokazać, że Banki Spółdzielcze realnie wpływają na swoje otoczenie – stwarzają szanse rozwoju, wspierają, inspirują i są blisko ludzi – mówi Justyna Zdrojewska, Dyrektor Departamentu Relacji Zrzeszeniowych i Korporacyjnych w Banku BPS.
Zapraszamy do obejrzenia reportażu z warsztatów filmowych: