Przejdź do głównej treści

 „Spółdzielnie filmowe – AKCJA!” za kulisami

Zapraszamy za kulisy warsztatów filmowych „Spółdzielnie filmowe – AKCJA!”. Przez tydzień 14 laureatów ogólnopolskiego konkursu pracowało pod okiem profesjonalistów ze Szkoły Filmowej w Łodzi, tworząc dwa wyjątkowe spoty społeczne.

Organizatorem konkursu i warsztatów „Spółdzielnie filmowe – AKCJA!” była Fundacja Bardzo Dziki Wschód, a Grupa BPS pełniła rolę mecenasa tego projektu.

Praktyczny start w świat filmu

Uczestnicy warsztatów poznawali tajniki pracy na planie filmowym – od pisania scenariuszy, poprzez pracę z kamerą, grę aktorską, aż po reżyserię i montaż. Opiekę nad uczestnikami sprawowali eksperci ze Szkoły Filmowej w Łodzi.

Byłem pozytywnie zaskoczony, jak świetnie uczestnicy odnaleźli się w pracy nad spotami promującymi mecenasa warsztatów. Hasło „Łączy nas więcej, niż nam się wydaje" okazało się dla nich niezwykle inspirujące – zaskoczyli nas świeżym spojrzeniem i autentycznym zaangażowaniem. Widać, że reklama społeczna to gatunek, który naprawdę ich poruszył i dał mnóstwo przestrzeni do wyrażenia ważnych tematów – mówi Jan Bujnowski, reżyser i opiekun artystyczny warsztatów.

Dwa spoty o wartościach spółdzielczych

Efektem tygodniowej pracy są dwa spoty społeczne inspirowane hasłem „Łączy nas więcej, niż nam się wydaje” – znanym z kampanii Banków Spółdzielczych z Grupy BPS. Młodzi pokazali jak rozumieją to hasło i nadali mu nowego znaczenia. Wkrótce zostaną opublikowane efekty ich pracy.

Pomysł, żeby w ramach tej inicjatywy powstały reklamowe filmy społeczne pod hasłem przewodnim „Łączy nas więcej, niż nam się wydaje” przyszedł nam już na starcie tej inicjatywy. Jest to, oczywiście, hasło z naszych reklam, ale jednocześnie przesłanie, które może mieć szeroki wydźwięk, dając możliwości kreatywnej interpretacji, nie tylko w kontekście bankowości spółdzielczej – mówi Robert Szymański, Dyrektor Biura Marketingu w Banku BPS. Uznaliśmy, że to bardzo ciekawe, jak zostanie ono przetworzone przez młodych ludzi, dla których kontekst jest zupełnie inny niż dla nas, tworzących reklamy bankowe. Patrząc na efekty widzimy, że i między pokoleniami łączy nas więcej, niż nam się wydaje – dodaje.

Grupa BPS wspiera młode talenty

Konkurs i warsztaty nie tylko promują ideę bankowości spółdzielczej, ale również wspierają rozwój młodych ludzi i ich pasje. Dały im możliwość pracy z ekspertami z branży, którzy podzielili się swoim doświadczeniem i pokazali, jak wygląda życie na planie filmowym.

Na co dzień realizujemy nasz zrzeszeniowy program edukacyjny TalentowiSKO, dlatego doskonale wiemy, jak istotne jest wspieranie młodych talentów i lokalnych inicjatyw. Dzięki temu projektowi mogliśmy nie tylko pracować z młodzieżą, ale także pokazać, że Banki Spółdzielcze realnie wpływają na swoje otoczenie – stwarzają szanse rozwoju, wspierają, inspirują i są blisko ludzi – mówi Justyna Zdrojewska, Dyrektor Departamentu Relacji Zrzeszeniowych i Korporacyjnych w Banku BPS.

Zapraszamy do obejrzenia reportażu z warsztatów filmowych: