Płatności Visa Mobile dla klientów Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS i Banku BPS
Banki Spółdzielcze Zrzeszenia BPS i Bank BPS udostępniły klientom nowy sposób płatności za zakupy internetowe. Aby zapłacić Visa Mobile wystarczy wybrać płatność Visa Mobile na platformie zakupowej, podać swój numer telefonu, a następnie potwierdzić płatność w aplikacji Visa Mobile. Sam proces aktywacji usługi też jest szybki i intuicyjny – wszystko co posiadacz karty powinien zrobić, to pobrać aplikację Visa Mobile na swój smartfon i dodać do niej kartę Visa.
– Visa Mobile to kolejny dostępny w Polsce sposób płatności za zakupy internetowe. Jesteśmy dumni, że klienci Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS i Banku BPS otrzymują go tuż po debiucie na krajowym rynku. Mają w ten sposób większy wybór i mogą dopasować formę płatności do preferencji, czy nawet poszczególnych platform zakupowych. Dzięki Visa Mobile zakupy na stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych czy platformach zakupowych będą przebiegały jeszcze sprawniej i bardziej intuicyjnie niż dotychczas – wystarczy po prostu wpisać swój numer telefonu i zatwierdzić płatność na smartfonie. Nie trzeba mieć przy sobie karty płatniczej, ani wpisywać kodów. W pewnym uproszczeniu można stwierdzić, że jest to płatność numerem telefonu – mówi Krzysztof Kokot, Wiceprezes Zarządu Banku BPS.
Rozwiązanie powinno zainteresować osoby, które robią zakupy w sklepach internetowych, ale chcą uniknąć wpisywania numerów swojej karty podczas płacenia. Wybór ikony Visa Mobile zapewnia dodatkowe poczucie bezpieczeństwa po wykonaniu płatności, dzięki tzw. chargeback. Procedura ta oznacza, że bank płacącego może próbować odzyskać od sprzedawcy pieniądze za wadliwe albo niedostarczone zakupy opłacone kartą Visa.
– Visa Mobile to rozwiązane stworzone, by uczynić transakcje kartami w sieci jeszcze szybszymi i bardziej intuicyjnymi, przy zachowaniu ich najwyższego bezpieczeństwa. Wszystko zajmuje kilka chwil, pod ręką musimy mieć tylko smartfon z aplikacją i urządzenie, na którym dokonujemy zakupów. Sądzę, że na rynku, na którym ponad osiemdziesiąt procent konsumentów deklaruje, że używa kart do płatności w internecie łatwość i szybkość płatności z wykorzystaniem Visa Mobile mogą mieć duże znaczenie dla dalszego upowszechniania zakupów on-line. Niosą one korzyści zarówno dla sprzedawców jak i konsumentów. Postrzegam Visa Mobile jako część większej całości – naszych ciągłych wysiłków by ułatwiać handel i sprawiać, by stawał się jeszcze bardziej efektywny – mówi Adrian Kurowski, Dyrektor Visa w Polsce.
Usługa Visa Mobile jest bezpłatna, korzystający z niej klienci nie płacą prowizji ani żadnych opłat.
Jak zacząć korzystać z płatności Visa Mobile?
Pierwszym krokiem jest pobranie aplikacji Visa Mobile ze sklepu z aplikacjami mobilnymi na swój telefon. Kolejnym: dodanie aktywnej karty płatniczej Visa, wydanej przez jeden z Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS lub Bank BPS, do portfela Visa Mobile w aplikacji mobilnej. Dodanie karty przebiega bardzo szybko i intuicyjnie, aplikacja prowadzi użytkownika przez kolejne etapy, w których podaje się numer karty, adres e-mail i numeru telefonu, a także ustawia zabezpieczenie aplikacji (PIN lub biometria). Tych kilka czynności wystarczy, aby rozpocząć płacenie za zakupy online.
Rozwiązanie Visa Mobile przeznaczone jest wyłącznie do płatności w sklepach internetowych. Podczas zakupów w sklepach stacjonarnych klienci mają do dyspozycji szereg innych płatności mobilnych udostępnianych przez Banki Spółdzielcze Zrzeszenia BPS i Bank BPS.
Opisy przypadków, porównania, statystyki, badania oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. nie gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.
[1] Badanie zlecone przez Visa i przeprowadzone przez Ipsos na reprezentatywnej próbie 1000 internautów w wieku 18–65 lat dla każdego rynku Europy Środkowo-Wschodniej – łącznie 4000, jesień 2020 r.